راهنمای خرید

انتخاب لنز رنگی مناسب رنگ پوست و مو

انتخاب لنز رنگی مناسب چهره

مد و استایل همیشه در حال تغییر است و رنگ ها بخش بزرگ و تعیین کننده ای از مد و استایل را تشکیل می دهند. مثلا برای سال 1401 رنگ مد آبی بنفش بود یا 1402 رنگ قرمز-زرشکی . هر چند در خیلی از مناطق کره زمین بدلیل نبود اینترنت و به نوعی آپدیت نبودن با مد روز،خیلی این مسئله خیلی مهم نباشد، اما با دقت کردن به مراسمات و جشن ها و نوع پوشش افراد مخصوصا در پایتخت ها و مراکز شهرها میتوان پی به اهمیت این اتفاق – و رفتار گله ای (البته مطمین نیستم می توان این رفتار را رفتار گله ای نامید یا خیر!)- برد.

در بحث لنزهای رنگی و مد روز ، موضوع کمی با قسمت بالا فرق می کند و گویی ثبات انتخاب رنگ بیشتری در موضوع انتخاب لنزهای رنگی وجود دارد. خیلی پیش می آید که یک بازیگر یا سلبریتی چه داخلی و چه خارجی را با یک لنز چشم رنگی ببینیم ، چرا که لنزهای رنگی یک انتخاب فوق العاده برای تغییر ظریف استایل و چهره به حساب می آیند.به عنوان نمونه سلنا گومز را می توان نام برد که اغلب لنزهای طوسی خاکستری استفاده می کند.

اما لنزهای رنگی فقط با مد و استایل همسو نیستند. امروز افراد زیادی از لنزهای طبی رنگی نمره دار استفاده می کنند. یعنی لنزهایی که علاوه بر درمان برخی بیماری های چشمی (مانند دوربینی،نزدیک بینی و…) با دارا بودن یک یا چند رنگ باعث تغییر ظاهر چشم افراد نیز می شوند. لنزهای رنگی می توانند به پوشش شما عمق و شخصیت ببخشند ویا حتی چشمان شما را برجسته کنند.

انتخاب لنزهای رنگی مناسب می تواند مشکل باشد.تابع مُد بودن یک چیز است، اما ندانستن اینکه چگونه آنها را با رنگ پوست و موی خود ست کنید، می تواند استایل شما را به هم بزند. در اینجا راهنمای مفیدی در مورد نحوه خرید لنزهای رنگی بدون نمره یا حتی لنزهای رنگی طبی نمره دار آورده شده است.

لنزهای رنگی مناسب با توجه به رنگ پوست شما

لنز رنگی مناسب پوست روشن:

اگر پوست روشن با رنگ پوست سرد دارید، می توانید از لنزهای خاکستری، بنفش یا آبی استفاده کنید که به طرز شگفت انگیزی ته رنگ چهره شما را تکمیل می کند. با رنگ پوست روشن، می‌توانید با رنگ‌های تند مانند فیروزه‌ای، آمیتیستی (نوعی بنفش) و رنگ‌های آبی نیز فوق العاده ظاهر شوید.

لنز رنگی مناسب پوست برنزه:

اگر رنگ پوست شما از قهوه ای روشن تا رنگ زیتونی روشن با ته رنگ گرم متغیر است، می توانید تقریباً از هر لنز رنگی روشنی استفاده کنید که چشم و پوست شما را برجسته می کند. لنزهای رنگی فندقی، لنزهای قهوه ای، لنزهای رنگی عسلی، طوسی خاکستری و سبز، روی رنگ پوست شما میتوانند عالی باشند.

لنز رنگی مناسب پوست تیره/قهوه ای:

اگر رنگ پوستی تیره با ته رنگ گرم دارید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما تضاد دارند. می‌توانید لنزهای رنگی عسلی، عسلی طوسی، طوسی عسلی، طوسی سبز ، فندقی یا قهوه‌ای انتخاب کنید. همچنین از رنگ‌هایی مانند صورتی یا آبی دوری کنید، زیرا با رنگ پوست شما هماهنگ نیستند.

لنزهای رنگی مناسب با توجه به سایه های رنگ مو

در انتخاب لنز رنگی نه تنها رنگ و تناژ صورت بلکه رنگ موها نیز اهمیت دارند. در اینجا بهترین ترکیب های لنز رنگی را برای انواع رنگ موها مرور می کنیم:

لنز رنگی مناسب موهای قهوه ای:

لنز فندقی یا رنگ قهوه ای با موهای قهوه ای عالی می شود و ظاهری طبیعی و شیک را به ارمغان می آورد. اگر می خواهید دراماتیک تر کنید میتوانید نیم نگاهی به لنزهای آبی داشته باشید.

لنز رنگی مناسب موهای بلوند:

برای اینکه چشمانتان درخشان به نظر برسد، می توانید لنزهای رنگی با رنگ های جواهری را انتخاب کنید. آبی روشن، سایه‌های سبز مانند زمرد و بنفش با موهای بلوند، روشن و پلاتینیوم عالی می‌شوند تا ظاهری چشمگیر بوجود آورند.

لنز رنگی مناسب موهای مشکی:

اگر موهای مشکی یا تیره دارید، تقریباً هر لنز رنگی برای شما مناسب است. از لنزهای قهوه ای تیره گرفته تا رنگ سبز، می توانید هر کدام را انتخاب کنید .البته در انتخاب رنگ لنز متناسب به رنگ پوستتان نیز دقت کنید.

بهترین لنزهای رنگی برای موهای قرمز و نئون:

رنگ های سبز با موهای قرمز بسیار هماهنگ می شوند تا استایل شما را نمایان و برجسته کنند. از یک لنز سبز روشن با موهای قرمز روشن و یک لنز سبز تند برای قرمزهای عمیق تر استفاده کنید. لنزهای ساده مانند لنز قهوه ای کوکو، لنز رنگ آبی تیره یا سرمه ای یا لنز مشکی را نیز امتحان کنید تا شاید فیت مناسب رنگ موی خود را بیابید.

پس از اینکه لنزهای رنگی خود را مشخص کردید، باید آنها را زیر نور کم و روشن امتحان کنید تا ببینید کدام یک با ظاهر کلی شما مطابقت دارد. چرا می گوییم در نور کم و روشن امتحان کنید؟ چون بهتر است برای خود مشخص کنید که آیا قصد دارید لنز مورد نظر را هر روز مثلا در محل کار خود بپوشید، یا گاهی اوقات، مانند مراسم و مهمانی ها.

زمانی که تصمیم به خرید لنزهای تماسی گرفتید باید بدانید که:

  • لنزها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.
  • لنزها تاریخ مصرف دارند و باید مراقب زمان تعویض آنها باشید.
  • هرگز لنزهای رنگی خود را با کسی به اشتراک نگذارید
  • اگر باعث تحریک یا قرمزی چشم شما شد از آن استفاده نکنید و در اولین فرصت با لنز به چشم پزشک مراجعه کنید.
  • برای مراقبت از لنز نیاز به مایع (محلول) لنز می باشد .هرگز فراموش نکنید که آنها را به درستی ضد عفونی کنید و در استفاده از محلول لنز خود کوتاهی نکنید.

این نکات کمک زیادی به ایمن نگه داشتن لنزهای رنگی و قابل استفاده برای مدت طولانی می کند. مهمتر از همه، از ظاهر خود لذت ببرید، اعتماد به نفس داشته باشید و پروفایل اینستاگرام، تیک تاک یا استپ چت خود را با چشمان زیبای خود جلا دهید!

چند سئوال متداول در مورد خرید لنز رنگی:

1 – آیا استفاده روزانه از لنزهای رنگی بی خطر است؟

لنزهای رنگی برای استفاده بی خطر هستند و می توان روزانه از آنها استفاده کرد. برای لنزهای رنگی طبی نمره دار می توانید از پزشک خود نسخه بگیرید و بعنوان جایگزین عینک هر روز از آنها استفاده کنید.

2 – چه مدت می توانم از لنزهای تماسی رنگی استفاده کنم؟

ترجیحا بیشتر از 6 تا 8 ساعت مداوم از لنز چشم استفاده نکنید. همچنین همیشه باید قبل از خواب آن ها را بردارید.

3 – آیا می توانم با لنزهای رنگی به وضوح ببینم؟

لنزهای رنگی فقط ظاهر رنگ چشم شما را تغییر می دهند و به هیچ وجه مانع دید شما نمی شوند.

4- آیا لنزهای تماسی رنگی ایمن هستند؟

بله. ایمن هستند. با این حال، برای اطمینان از ایمنی و بهداشت آنها، همیشه باید با تمیز کردن آنها با محلول لنز و تعویض روزانه محلول در حین استفاده از آنها نگهداری و مراقبت کنید.

5 – آیا لنزهای تماسی رنگی راحت هستند؟

بله، استفاده از لنزهای رنگی راحت است. اگرچه، اگر برای اولین بار استفاده می کنید، ممکن است لنز را در چشمان خود احساس کنید، اما در کوتاه ترین زمان از بین می رود و به نوعی عادت می کنید. اگر تحریک برای مدت طولانی تری ادامه داشت، باید آنها را بردارید(شاید لنز را برعکس گذاشته اید) و بعداً امتحان کنید یا با چشم پزشک خود مشورت کنید.

منبع: aqualens

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *